Nasza strona wykorzystuje pliki cookies, aby zapewnić Ci najlepsze doświadczenie podczas przeglądania. Pliki cookies są małymi plikami tekstowymi przechowywanymi na Twoim urządzeniu. Są one wykorzystywane do zapamiętywania preferencji użytkownika oraz analizowania ruchu na stronie.
Urząd Miasta Stalowej Woli jest przyjazny dla mieszkańców od dawna. Od 12 lipca jednak oficjalnie został doceniony przez ekspertów w dziedzinie administracji publicznej. Instytut Zarządzania i Rozwoju Jakości w Katowicach przyznał stalowowolskiemu magistratowi Znak Jakości „Przyjazny Urząd”.
– Wyróżniliśmy jednostki administracji publicznej, które legitymują się szczególnymi osiągnięciami we wdrażaniu nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązań w zakresie odnoszącym się do obsługi klienta i jakości usług publicznych, stosują wysokie standardy jakościowe w swojej działalności cechują się profesjonalizmem i rzetelnością, inwestują we własne zasoby kadrowe w formach wpływających w sposób istotny na jakość pracy urzędników i kulturę pracy jednostki. Znak Jakości „Przyjazny Urząd” uzyskują najlepsze, najnowocześniejsze i najbardziej innowacyjne instytucje administracji publicznej w Polsce. Serdecznie gratuluje, iż znaleźli się Państwo w tym gronie – mówi Kamila Przeniosło Prezes Zarządu Instytutu Zarządzania i Rozwoju Jakości.
Kapituła Konkursu przyznała urzędowi odznaczenie „Przyjazny Urząd” na okres 12 miesięcy, z możliwością jego przedłużenia na kolejny rok. Kapitułę tworzyli badacze pracujący na czołowych polskich uniwersytetach, m.in. na Uniwersytecie, Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytecie Wrocławskim, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II.
Prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny odebrał wyróżnienie podczas Uroczystej Gali Finałowej. – Jest to dla nas ogromne wyróżnienie. Cieszy mnie, że Kapituła doceniła nasze starania, by jak najwięcej naszych klientów wychodziło z urzędu zadowolonych. Zostaliśmy docenieni za efektywną obsługę klienta, opierającego swoją działalność na czytelnych procedurach podejmowania decyzji, racjonalnej organizacji pracy, za stosowanie nowoczesnych metod zarządzania oraz wykonywanie zadań przez dobrze przygotowany, kompetentny i etyczny personel. Chciałbym też z tego miejsca podziękować serdecznie wszystkim moim pracownikom, bo to dzięki ich pracy i zaangażowaniu dostaliśmy ten tytuł – mówi włodarz miasta.
Ocena merytoryczna w Konkursie „Przyjazny Urząd” przebiegała dwuetapowo. W ramach etapu pierwszego (aplikacyjnego) każdego uczestnika Konkursu oceniało niezależnie od siebie 2 członków Kapituły Konkursu: ekspert wewnętrzny oraz ekspert zewnętrzny. Każdy z ekspertów przyznawał uczestnikowi Konkursu od 0 do 30 punktów, co oznaczało, że w ramach pierwszego etapu oceny certyfikowany urząd mógł otrzymać łącznie maksymalnie 60 punktów. Do etapu drugiego oceny merytorycznej dopuszczeni zostali wyłącznie uczestnicy Konkursu, którzy w ramach etapu pierwszego uzyskali łącznie co najmniej 40 punktów. Następnie, w ramach etapu drugiego (weryfikacyjnego) każdego uczestnika Konkursu poddano dodatkowej, uzupełniającej ocenie, której dokonał ekspert wewnętrzny Kapituły.
Oficjalne wyróżnienie tylko podkreśla, to co jest znane mieszkańcom już od dawna. W ubiegłym roku Prezydent Lucjusz Nadbereżny wyszedł naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców i wydłużył pracę wydziałów, z których petenci korzystają najczęściej. Od maja 2015 roku w Wydziale Spraw Obywatelskich urzędnicy pracują w poniedziałki do godziny 17.00 (przedłużony czas na załatwianie spraw w zakresie meldunków oraz dowodów osobistych). A Urząd Stanu Cywilnego jest otwarty w soboty, zgodnie z harmonogramem. Od czasu wejście w życie programu rządowego Rodzina 500+, utworzono specjalny punkt przyjęć wniosków, który również jest otwarty dłużej w poniedziałki – do godziny 17.00.