obecnie
15° C
jutro
21° C
Czy powinny wrócić niedziele handlowe?


Ostatnio na forum

  • Zawód OZE
    202 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Dobry ortodonta?
    741 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Pomysł na biznes
    1138 wyświetleń
    3 odpowiedzi
  • Sprzątanie po zmarłych
    163 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Usługi malowania wnętrz w Sta…
    161 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Holter
    295 wyświetleń
    0 odpowiedzi
  • Grecja - gdzie się wybrać?
    354 wyświetleń
    0 odpowiedzi
Przejdź do forum

Łącznik z obwodnicą w ul. Czarnieckiego staje się faktem

6 lutego 2018 20:32, autor: stalowawola.pl
Parę miesięcy temu trzy samorządy połączyły siły we wspólnej sprawie. Dziś wiemy, że dzięki zgodzie i determinacji, łączyć będzie je również nowy węzeł komunikacyjny. 5 lutego 2018 roku włączenie do inwestycji obwodnicy Miasta Stalowej Woli i Niska łącznika z ul. Czarnieckiego potwierdził Andrzej Adamczyk Minister Infrastruktury podczas swojej wizyty w Stalowej Woli.

15 kilometrowy odcinek obwodnicy Stalowej Woli i Niska ma kilka węzłów. Ten jeden, przez poprzedników niestety nieuwzględniony, który jest bardzo ważny dla lokalnej społeczności, czego daliście państwo wyraz w swoim bardzo mocno wyartykułowanym apelu, powstanie. Zapewniam, że dzisiaj wykonawca, który realizuje przedsięwzięcie w systemie „projektuj i wybuduj”, otrzymał odpowiednie instrukcje i polecenia oraz stosowne wytyczne. Jedno jest pewne, to będzie taki węzeł, takie włączenie drogi powiatowej do obwodnicy, albo zjazd z obwodnicy w ciągu drogi nr 77 na drogę powiatową, który nie będzie jej blokował, będzie bezpieczny i przede wszystkim będzie spełnieniem państwa oczekiwań, bo inwestycje rządowe nie powstają w oderwaniu od potrzeb lokalnej społeczności – zapewnił Andrzej Adamczyk Minister Infrastruktury podczas spotkania z samorządowcami Gmin Powiatu Stalowowolskiego.

Droga do powstania obwodnicy i dodatkowego łącznika nie była jednak taka prosta. Wiele zakrętów i przeszkód stawiały na niej poprzednie ekipy rządzące. Temat ten przez wiele lat był spychany na margines. – Pod koniec 2015 roku, kiedy dokonała się zmiana władzy, nastąpił przełom w podejściu do naszej sprawy. Stalowowolscy parlamentarzyści: Pani Senator Janina Sagatowska i Pan Poseł Rafał Weber przystąpili natychmiast do działań, które miały przyśpieszyć realizację tej ważnej dla nas infrastruktury – mówił Lucjusz Nadbereżny Prezydent Miasta Stalowej Woli. Przypomniał także po krótce historię budowy obwodnicy. – 28 października 2016 r. minister Andrzej Adamczyk podpisał w Stalowej Woli skierowanie wniosku o przetarg na obwodnicę Stalowej Woli i Niska. Od tego momentu rozpoczął się proces realizacji zadania. Kolejna ważna data to 30 sierpnia 2017 r. kiedy dyrektor rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Pan Bogdan Tarnawski, w imieniu inwestora, podpisał umowę za blisko 200 mln zł na realizację piętnastokilometrowego odcinka łączącego Stalową Wolę i Nisko – przypomniał włodarz Stalowej Woli. W planie obwodnica miała wtedy tylko dwa węzły komunikacyjne na terenie Stalowej Woli: węzeł Chopina przy galerii VIVO i węzeł Solidarności na wysokości strefy gospodarczej, które były jednak niewystarczające.

Historyczną datą dla Stalowej Woli, ale także powiatu i sąsiadującej gminy był 6 października 2017 r. kiedy to trzy samorządy spotkały się wspólnie, pierwszy raz w historii, na połączonej sesji Rady Powiatu Stalowowolskiego, Rady Gminy Pysznica i Rady Miasta Stalowej Woli. Podjęto wówczas jednogłośnie uchwałę kierującą apel do Ministra Infrastruktury o to, by wykonać kluczowy, dodatkowy zjazd do ul. Czarnieckiego. Owocem tamtego spotkania była decyzja ogłoszona przez ministra Adamczyka 5 lutego w Stalowej Woli.

Poseł na Sejm RP Rafał Weber podkreślił, że nowy łącznik powstanie w ramach tego samego zadania inwestycyjnego i rozstrzygniętego już przetargu na budowę całej obwodnicy Stalowej Woli i Niska. – Fakt, że ten łącznik zostanie do obwodnicy doprojektowany i w ramach tego zadania inwestycyjnego zbudowany, w mojej ocenie ratuje funkcjonalność obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Bez tego węzła, bez połączenia drogi obwodowej z drogą powiatową, obwodnica byłaby mało praktyczna bo, gdyby ten węzeł nie powstał, wszyscy ci, którzy chcieliby dostać się na obwodnicę, a mieszkają po drugiej stronie Sanu, nie mogliby tego zrobić bezpośrednio. Musieliby wjeżdżać w miasto, i kierować się w stronę północną do węzła Chopina, albo w stronę południową do węzła ze strefą gospodarczą i tam dopiero włączyć się do obwodnicy. Dzięki temu łącznikowi będzie to możliwe zaraz przy ulicy Czarnieckiego. Ważne jest również to, że jego budowa nie opóźni całej inwestycji. Pierwotny termin oddania to 2021 rok – mówił poseł Rafał Weber, podczas spotkania z udziałem ministra Adamczyka.

Minister przedstawił także inwestycje, które będą realizowane w Polsce, a które ułatwią życie również mieszkańcom Podkarpacia, jak na przykład trasa Via Carpatia. W Stalowej Woli natomiast przy udziale środków ministerialnych z projektów drogowych zmodernizowane zostaną także skrzyżowania wzdłuż Drogi Krajowej 77, trwa elektryfikacja linii kolejowych Stalowa Wola – Lublin, Warszawa – Lublin, w Rozwadowie będzie zmodernizowany dworzec kolejowy. Najważniejszą inwestycją jest jednak budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska, która będzie zaczynała się w miejscu skrzyżowania ulicy Podskarpowej i Chopina, obok galerii Vivo!, a następnie będzie przebiegać wzdłuż wałów nad Sanem i ponownie zostanie włączona w ciąg drogi krajowej nr 77 w miejscowości Przędzel, przed węzłem Rudnik. Zakończenie jej budowy jest planowane na 2021 rok. Docelowo trasa połączy się również z drogą ekspresową S19.


Komentarze czytelników (0)
Do tej zawartości nie ma jeszcze komentarzy.