obecnie
17° C
jutro
14° C
Najpopularniejsze

Czy w Stalowej Woli powinno powstać schronisko dla zwierząt?


Ostatnio na forum

  • Poker
    710 wyświetleń
    2 odpowiedzi
  • prezent
    718 wyświetleń
    3 odpowiedzi
  • Zakup samochodu
    151 wyświetleń
    2 odpowiedzi
  • Warsztat
    140 wyświetleń
    1 odpowiedzi
  • Gotowanie
    143 wyświetleń
    1 odpowiedzi
  • Szkoła tańca
    164 wyświetleń
    2 odpowiedzi
  • bielizna
    544 wyświetleń
    3 odpowiedzi
Przejdź do forum

Podsumowanie roku 2021 w Wydziale Komunikacji

24 stycznia 2022 11:52, autor: powiat-nisko.pl

Zagadnienia dotyczące rejestracji oraz posiadania pojazdów, wydawania, zmian i cofania uprawnień do kierowania pojazdami, wydawania licencji, zezwoleń oraz zaświadczeń na wykonywanie transportu drogowego, to główne zadania realizowane przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Nisku (K), którego pracami kieruje Naczelnik Wydziału – Bogdan Zalewski.

W trakcie minionego roku uruchomiony został program umożliwiający rezerwację terminu wizyty w sprawach uprawnień do kierowania pojazdami oraz rejestracji pojazdów.

W 2021 roku znacznie wzrosło zainteresowanie usługami Wydziału. Liczba załatwionych spraw znacznie przekroczyła liczbę spraw załatwionych w roku 2020, w którym pojawiła się pandemia, jak również w czasach przed pandemią.

Podsumowując rok 2021, przedstawiamy najważniejsze dane liczbowe dotyczące zadań zrealizowanych przez pracowników Wydziału:

 1) zadania z zakresu wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami: 

  • wydano 1792 Profili Kandydata na Kierowcę, wydano 1039 praw jazdy, w tym 803 praw jazdy osobom, które uzyskały go po raz pierwszy, wydano 16 międzynarodowych praw jazdy oraz 44 zezwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi,
  • cofnięto 137 praw jazdy na podstawie wyroku sądowego,
  • zatrzymano 135 praw jazdy za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym oraz przekroczenie limitu punktów karnych,
  • zatrzymano 158 praw jazdy za brak badań oraz 72 za nieodbycie kursu reedukacyjnego,
  • skierowano na badania lekarskie i psychologiczne 254 kierowców,
  • wymieniono 38 zagranicznych praw jazdy na polskie,
  • w minionym roku na terenie Powiatu Niżańskiego przybyło 73 kierowców, ubyło zaś 133.

 2) zadania z zakresu dopuszczenia pojazdów do ruchu: 

  • wydano 7327 decyzji o czasowej (w 2020 roku wydano 5981), oraz 7200 o stałej rejestracji pojazdów (w 2020 - 5625),
  • wyrejestrowano 2530 pojazdów z powodu ich demontażu (w 2020 roku 1243),
  • do pojazdów sprowadzonych z zagranicy wydano 2125 kart pojazdów (w 2020 - 1625),
  • wydano 360 decyzji o nałożeniu kar pieniężnych za niedopełnienie w terminie ustawowym, obowiązku rejestracji pojazdu sprowadzonego z zagranicy oraz zgłoszenia nabycia, zbycia pojazdu, zarejestrowanego w Polsce,
  • w ramach pomocy w indywidualnych sprawach naszych mieszkańców, tutejszy wydział występował do urzędów holenderskich 4 razy, niemieckich 4, belgijskich 3 oraz bułgarskich 2.

 3) zadania z zakresu nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów: 

  • na dzień 31 grudnia 2021 r. na terenie Powiatu Niżańskiego dokonano wpisu 10 stacji kontroli pojazdów, w tym 5 stacji podstawowych oraz 5 stacji okręgowych.
  • przeprowadzono 10 kontroli stacji kontroli pojazdów.

 4) zadania wynikające z przepisów Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym:  

  • wydano 6 zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, 7 zaświadczeń o wykonywaniu przewozów na potrzeby własne.
  • przeprowadzono łącznie 14 kontroli przewoźników drogowych,
  • przeprowadzono 4 postępowania w sprawie posiadania dobrej reputacji przez przewoźników drogowych oraz 1 postępowanie w sprawie posiadania dobrej reputacji przez osobę zarządzająca transportem.

 5) zadania z zakresu zarządzania ruchem drogowym na drogach powiatowych i gminnych oraz usuwanie pojazdów zagrażających porządkowi lub bezpieczeństwu ruchu: 

  • zatwierdzono 161 projektów zmian organizacji ruchu drogowego,
  • przeprowadzono 30 kontroli stałych organizacji ruchu oraz poddano analizie i zaopiniowano 7 projektów zmian organizacji ruchu drogowego.
  • usunięto z dróg i odholowano na wyznaczony parking 103 pojazdy.

 - Składam podziękowania wszystkim Pracownikom Wydziału Komunikacji, za sumienną i pełną zaangażowania pracę, w kolejnym, trudnym ze względu na panujący stan epidemiczny roku, roku wymagającym szczególnego podejścia do każdego interesanta. Pomimo pandemii koronawirusa, daliście radę i udźwignęliście ciężar pracy, wzorowo wywiązując się ze spoczywających na Was obowiązkach. W sytuacji wprowadzanych obostrzeń i reżimu sanitarnego, dochowaliście terminów i zawsze służyliście pomocą wszystkim interesantom załatwiającym sprawy w naszym Wydziale. Należy zaznaczyć, że dzięki zespołowi pracowników tworzących Wydział Komunikacji, nasz Wydział jest jedynym w okolicy, w którym możliwy jest dostęp do urzędnika bez żadnych ograniczeń (poza obowiązkiem używania maseczki). Sprawy są załatwiane od ręki, najczęściej bez potrzeby długiego oczekiwania w kolejce – mówi Naczelnik Wydziału Bogdan Zalewski.

 



Komentarze czytelników (0)
Do tej zawartości nie ma jeszcze komentarzy.
Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.